Conservar el espíritu infantil dentro de sí mismo para toda la vida, significa conservar la curiosidad , conocer el placer de entender y las ganas de comunicar.

Bruno Munari

viernes, 16 de septiembre de 2011

EXPLICANT LES FOTOGRAFIES

16-9-2.011
Avui, a l'assemblea, han explicat les fotografies que han fet als companys. Ha estat el torn de Alba, Maria, Andrea, Laura G. i Valeria.


jueves, 15 de septiembre de 2011

ENCETEM ELS TALLERS DE FOTOGRAFIA DIGITAL

El món de la imatge esta present en la vida dels infants, però:

-Algú sap què és la imatge?

Partint d’aquesta pregunta anirem captant instants de tots els aspectes de la vida de la classe i de l’entorn què ens envolta.

El currículum ens parla de:

Descobrir aquells elements físics, naturals, socials i culturals que a través de TIC amplien el coneixement del món a què pertany.

Mitjançant les imatges que capten els infants del seu entorn, aniran explorant i ampliant aquest coneixement del món al què pertanyen.

La càmera digital, doncs, és un recurs útil per treballar totes les àrees del currículum, depenent de com la fem servir.

Per altra banda ens pot servir per fer un treball relacionat amb altres TIC, ja què necessitarem fer ús de l’ordinador, la pissarra digital i diferents programes com ara el paint, el word o el power point.

ELS TALLERS

Al llarg del mes de Setembre i Octubre, desenvoluparem 4 tallers de fotografia digital.
Ja hem encetat tres dels tallers: Retrats per parelles i els companys al pati, objectes de l'aula i els companys, ombres al pati i a l'aula.
A mesura que els infants van fent les fotografies i fem les activitats programades a l'aula, les penjarem al passadis, i també al racó de "Les nostres imatges", després, un cop acabem el taller, formaran part del llibre "Les meues imatges". També les tindran guardades en la seua carpeta de l'ordinador de l'aula, per poder fer activitats relacionades amb el llenguatge plàstic i també per poder veure-les i comentar-les amb els altres companys quan vulguin. També ens podran servir per fer diferents activitas que vagen pensant els infants.
( Al blog veureu les fotografies d'objectes i ombres que han fet els xiquets i xiquetes)
LES PRIMERES FOTOGRAFIES.
TALLER: CAÇADORS D'OMBRES ( Han decidit continuar)
Fotografies de Valeria

TALLER: COSES DE L'AULA I DE LA CLASSE
Fotografies d'Andrea ( + una dels companys)

Fotografies d'Alba (+ una dels companys)

Fotografies de Maria

lunes, 12 de septiembre de 2011

ELS CAÇADORS D'OMBRES


NOTÍCIA

En el nº 182 de la revista IN-FÀN-CI-A han publicat un article que vaig enviar contant l'experiència amb les ombres i el conte que va escriure la mare de Pablo

CATALINA GÓMEZ


ELS CAÇADORS D'OMBRES


ELS BLOGS DE LA CLASSE


Per a què els blogs de la classe?
· Com a suport digital per a la presentació de determinades activitats i continguts relacionats amb la vida a l'aula .
· Per proporcionar informació a les famílies.
· Com facilitador de l'accés des de la llar a la vida de l'aula.
OBJECTIUS
Conèixer i utilitzar el Blog com a font d'informació.
Optimitzar les relacions entre els membres de la comunitat educativa a través del Blog d'aula.
Utilitzar el Blog de l'aula com a font de recursos educatius per als alumnes i les famílies.
Utilitzar Internet i el Blog de l'aula com a font d'informació per als diferents Projectes de Treball a l'aula i com a recurs d'aprenentatge de continguts de les diferents àrees.
CONTINGUTS
Utilització del Blog a l'aula com a eina facilitadora d'informació i continguts d'aprenentatge diversos.
Ús del Blog com facilitador de la comunicació amb les famílies i com a extensió en la llar de les activitats d'aprenentatge que es realitzen a l'aula.

EL BLOG DE L'AULA
Activitats, coses que fem a l'aula , treballs, dibuixos...Contarem com anem aprenent...
EL BLOG DELS PROJECTES
Edició del Blog dels projectes, que té un enllaç amb el blog de l'aula per seguir pas a pas els projectes de treball què realitzem durant el curs.
EL BLOG DE RECURSOS
El Blog de recursos és una eina que s'ha creat a través de l'anàlisi, selecció i avaluació de diferents portals educatius i pàgines web . La seva finalitat fonamental és la de servir de font de recursos educatius els continguts fonamentals dels quals són elements multimèdia com a vídeos, imatges, animacions i jocs interactius, degudament seleccionats per a l'etapa d'Educació Infantil.