Conservar el espíritu infantil dentro de sí mismo para toda la vida, significa conservar la curiosidad , conocer el placer de entender y las ganas de comunicar.

Bruno Munari

jueves, 8 de septiembre de 2011

EL PRIMER DIA

Avuí ens hem retrobat a l'escola. Després de les salutacions, la conversa, comencem ... Han estat veient l'aula, hem repasat les normes i algú ha dit: - I els donyets, no ens han enviat cartes?
Els comente que miren i han trobat la bustia i la carta.
Estan contents i demanen que la llegeixca.

Benvolguts amics:
Us escrivim aquesta carta per acomiadar-nos de vosaltres, ja que ens anem a una altra classe de 4 anys. Ens han agradat molt les vostres cartes. Us deixem els noms i l'adreça dels follets de l' Illa Fantasia. Són follets als que els encanta escriure i rebre cartes dels nens de cinc anys. Com la seva illa és diminuta, solament viuen sis follets, i en la mateixa cova. Cosme, Belisari, Daniela, Rafael , Frida i Ariadna.
La seva adreça:

Cova amagada

Illa Fantasia
( Mar dels somnis perduts)

Fins aviat
Els follets del Bosc Pintat ( enllaç)

Es queden una mica decebuts, no esperaven que els deixaren els donyets, però...
Tenim nous amics: els follets de l'illa Fantas
ia.
Cadascú ha triat el follet amb el que vol m
antindre correspondència i l'ha dibuixat, imaginant com pot ser.També hem fet una assemblea, on s'ha decidit que hi haurà un carter que tots els dies repartirà les cartes:

També hem encetat el projete TICs amb el taller de fotografia digital: "Autoretrats"
( avui hem fet
la prova)

Després joc lliure als racons.
Ha estat un dia feliç.

ACÍ TENIU LA PROGRAMACIÓ DELS TALLERS DE FOTOGRAFIA DIGITAL

OBJETIU FINAL

-Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió oral y escrita ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.

ASPECTES TREBALLATS

-Representació, interpretació i comprensió de la realitat i de l’entorn què els envolta.

-Recopilació d’informació mitjançant la imatge per comunicar oralment la informació rebuda.

- Emocions.

CONTEXTE

En funció de la situació:

.Fotografiar objectes, espais, persones, companys, animals i allò què els interessa del seu entorn.

CONTINGUTS
-
Verbalització de la informació sobre les imatges.

-Comunicació i expressió oral amb l’ajut d’imatges.

-Expressió d’emocions mitjançant les imatges.

-Documentació d’activitats utilitzant la imatge.

PROCES

Cada dia de la setmana es fan grups de 5 alumnes. Així tots poden utilitzar la càmera durant la setmana, aprofitant moments adients. Un cop realitzades les fotografies, es fan les explicacions orals: quan fem l’exposició.

RECURSOS

Càmera digital.

Pissarra digital

Ordinador

Documentació: diari de les activitats i registre.

ALTRES ASPECTES QUÈ ES TREBALLEN
-Ampliació del
vocabulari relacionat amb el tema i l’entorn proper.
-Expressió
i comunicació oral.

-Comunicació a través de la imatge.

-Hàbits de treball i autonomia en les tasques a desenvolupar.

AVALUACIÓ
S'avaluarà la participació de l'alumnat:
-Realització
de la tasca i interés.

-Capacitat de comunicar oralment allò què ha captat o volia expressar amb la imatge.

-Expressió oral.

TEMPORALITZACIÓ:
Es planteja per a tot
el curs . En cada trimestre es desenvolupen diferents activitats al taller.

1 comentario: